Nieuws Campagne "De mensen van de ambulance" heeft positief effect

Campagne "De mensen van de ambulance" heeft positief effect

Gepubliceerd op: 10 maart 2015

Het is nu een jaar geleden dat minister Schippers de campagne “De mensen van de ambulance” lanceerde. De campagne waarbij het publiek wordt geïnformeerd over de ambulancezorg loopt nog tot medio 2016. Na een jaar is er onderzoek gedaan naar het effect van de campagne tot dusver.

Tussentijdse resultaten

In 2012 bleek al uit het imago-onderzoek ambulancezorg dat Nederland een zeer positieve houding heeft tegenover ambulancehulpverleners. In 2014 is dit echter zelfs nog verder verbeterd. In 2012 beoordeelde 73% van Nederland ambulancehulpverleners als zeer positief, in 2014 is dit maar liefst 83%. Het kennisniveau over ambulancezorg is stabiel gebleven.

Een kwart van Nederland heeft de campagne inmiddels gezien, met name via massacommunicatie. De campagne heeft positieve effecten. Een paar voorbeelden: mensen die de campagne kennen zijn nog positiever geworden over ambulancezorg dan mensen die de campagne niet kennen. Ze hebben meer vertrouwen gekregen in ambulancezorg en beoordelen met name de meldkamercentralist ambulancezorg veel hoger. Ook is het kennisniveau over ambulancezorg van deze groep mensen veel beter.

www.demensenvandeambulance.nl



Mail de redactie


Instagram